Steun

Stichting Bultersmekke Assistancedogs

Het opleiden van een assistentiehond is zeer arbeidsintensief. Tijdens de gehele opleiding van de assistentiehond en de jaren dat deze werkzaam is krijgt de gebruiker intensieve begeleiding van de instructeurs van Bultersmekke Assistancedogs. En dat is belangrijk, een assistentiehond zorgt ervoor dat personen met een beperking weer in staat zijn de regie over hun eigen leven te nemen en vergroot hun wereld.

Helaas is de bekostiging van een assistentiehond voor mensen met een beperking vaak een probleem. Zo vergoedt de zorgverzekeraar slechts in een klein aantal situaties de assistentiehond. Dan gebeurt het dat mensen afhankelijk zijn van donaties. Helpt u de Stichting mee om dit mogelijk te maken?

Mocht u notarieel willen schenken, donateur worden of Stichting Bultersmekke Assistancedogs als (mede)erfgenaam laten vastleggen. Neem dan contact op met de secretaris van de stichting, Joep Mourits.

Wilt u liever rechtstreeks een donatie of schenking overmaken gebruik dan het IBAN rekeningnummer NL18 INGB 0004 759 874 t.n.v. Stichting Bultersmekke Assistancedogs te Hilversum. Desgevraagd ontvangt u van de Stichting een bewijs van schenking. Dit bewijs kunt u gebruiken bij de aangifte inkomstenbelasting. Stichting Bultersmekke Assistancedogs is door de Belastingdienst als ANBI erkend. Giften zijn daardoor aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.

Bedrijven

Overweegt u een sponsorproject te starten met een maatschappelijke uitstraling, een directe verandering in iemands leven en zichtbaar? Dan kunt u met Stichting Bultersmekke Assistancedogs een samenwerking aangaan. Zo kunt u sponsor worden, een teamcoachingsprogramma adopteren of kunt u een fonds op de bedrijfnaam opzetten. Neem contact op met Joep Mourits en wij denken graag met u mee. Ook als u een interessant voorstel heeft horen wij graag van u. Als tegenprestatie verzorgen wij leuke en leerzame teamtrainingen voor uw medewerkers.

Secretaris Joep Mourits
T 06 5536 4842
E j.mourits@stichtingbultersmekke.nl

Financiële en administratieve gegevens

Bankgegevens Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Stichting Bultersmekke Assistancedogs te Hilversum
IBAN: NL18INGB0004759874
BIC: INGBNL2A

Stichtinggegevens
Kamer van Koophandel nummer: 2445 9343
Statutaire naam: Stichting Bulters + Mekke
RSIN: 820 709 633 (fiscaalnummer ANBI)

Méér dan 100.000 kilo doppen
Deze maand bereikte de Nationale Doppenactie een prachtige mijlpaal. De 100.000ste kilo plastic doppen werd bij de recyclaar aangeleverd voor de opleiding van assistentiehonden door Bultersmekke Assistancedogs. Per juli staat de teller op 108.504 kilo. In totaal is er bijna 20.000 euro bijeengebracht voor de opleiding van assistentiehonden.

2 oktober: Nieuwe informatie- en intakedag in Utrecht
Op dinsdag 2 oktober vindt de volgende ‘informatie- en intakedag’ in Utrecht plaats. De dagen voorzien in een grote behoefte. Tijdens de informatie- en intakedag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast zijn er individuele intakegesprekken met Joop Mekke, Frijke Dijkstra en Erika Bulters.

Aanmelding onderzoek epilepsie assistentiehonden verlengd
De Erasmus Universiteit heeft de termijn voor aanmelding van de EPISODE-studie verlengd. EPISODE is een vierjarig onderzoeksproject naar de kosten en effecten van assistentiehonden bij mensen met moeilijk behandelbare epilepsie. De kosten van opleiding en aanschaf van de hond worden voor de deelnemers geheel door het onderzoek vergoed.