Partners

Met onderstaande partijen heeft het bedrijf Bultersmekke Assistancedogs een structurele samenwerkingsrelatie.

De Roedelmethode

De gebruiker en de assistentiehond zijn lichamelijk en emotioneel afhankelijk van elkaar en onze samenwerking met De Roedel zal er voor zorgen dat zij elkaar nog beter gaan begrijpen wat leidt tot een nog betere samenwerking, taakuitvoering en wederzijds vertrouwen. In de afgelopen maanden hebben wij al veel gezamenlijke leermomenten gehad en vertrouwen erop dat de samenwerking tussen De Roedel en BultersMekke een verrijking zal zijn voor hen die gebruik maken van een BultersMekke assistentiehond.

Kenmerk van de roedelmethode is het sociaal leren.
Het leren van de soort eigen taal, waardoor sociaal gedrag (incl soorteigen normen en waarden, emoties, cognities en omgevingsinvloeden) mogellijk wordt.
Kenmerkend is dat sociaal leren wordt gestuurd en gemotiveerd vanuit emoties en niet door externe beloningssystemen.

Stichting De Hond Kan De Was Doen

De Stichting werft gelden voor de bekostiging van de opleiding van assistentiehonden. Dat is hard nodig. Slechts weinig mensen krijgen daarvoor een vergoeding van de zorgverzekeraar. Naar schatting maakt maar liefst 90% van de mensen die een assistentiehond willen, geen kans op een vergoeding. De Hond Kan de Was Doen maakte de afgelopen jaren de opleiding van tientallen assistentiehonden financieel mogelijk.

Geld effectief besteden

Voorzitter van de Stichting, Philip Korff de Gidts: ‘Het is natuurlijk belangrijk veel middelen bijeen te brengen. Maar net zo belangrijk is het om de toevertrouwde middelen effectief te besteden. Wij hebben in Bultersmekke Assistancedogs een partij gevonden die de opleiding van assistentiehonden hoogwaardig en relatief goedkoop verzorgt door de trainingen bij de deelnemers thuis te geven. Dat is niet alleen kostenefficiënt, deze manier gaat ook nog eens uit van de kracht van mensen zelf. Daarom heeft onze Stichting besloten om een nauwe samenwerking met Bultersmekke aan te gaan.

Erika Bulters, mede-oprichter van Bultersmekke Assistancedogs: ‘Wij zijn bijzonder verheugd dat De Hond Kan De Was Doen zich zo duidelijk in onze werkwijze herkent. En die herkenning is wederzijds. Het helpt enorm om mensen een financiële steun in de rug te geven. Dat kan net het duwtje zijn voor mensen die vaak sociaal in een isolement verkeren. Wij verwachten dat deze samenwerking veel  extra assistentiehonden zal opleveren’.

Elf nieuwe trotse geslaagden
13 September ontvingen Bultersmekke-cursisten uit handen van hun instructeur het diploma als bewijs van het behalen van de teamtest en daarmee van de certificering van hun assistentiehond. Figuurlijk en letterlijk een zonnige dag. Bijzonder waren de toespraken van cursisten en instructeurs. Het leek wel te zijn afgesproken. Vrijwel iedereen benadrukte het werken vanuit rust. Essentieel voor een effectieve samenwerking met je assistentiehond.

Méér dan 100.000 kilo doppen
Deze maand bereikte de Nationale Doppenactie een prachtige mijlpaal. De 100.000ste kilo plastic doppen werd bij de recyclaar aangeleverd voor de opleiding van assistentiehonden door Bultersmekke Assistancedogs. Per juli staat de teller op 108.504 kilo. In totaal is er bijna 20.000 euro bijeengebracht voor de opleiding van assistentiehonden.

Informatie- en intakedag 2 oktober volgeboekt
Op dinsdag 2 oktober vindt in Utrecht de ‘informatie- en intakedag’ plaats. De dag is inmiddels volgeboekt. Binnenkort volgt de datum van de volgende dag. Tijdens de informatie- en intakedag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast zijn er individuele intakegesprekken met Joop Mekke, Frijke Dijkstra en Erika Bulters.