Stichting Bultersmekke Assistancedogs

De stichting Bultersmekke ondersteunt mensen bij het verkrijgen van de bekostiging van hun assistentiehond. Dat kan op de volgende manieren

• ondersteuning bij aanvragen bij instanties en eventueel bij een beroep tegen afwijzende beslissingen van instanties
  • het programma fundcoaching: een programma dat mensen in staat stelt de opleiding van hun assistentiehond te bekostigen door zelf fondsen te werven en te crowdfunden
  • ondersteuning met behulp gelden bijeen gebracht door donateurs, de Nationale Doppenactie en door de verkoop van artikelen uit de webshop.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit zeven leden. Voorzitter van het bestuur is Patrice Heijsterborg. Klik hier voor Bestuur Stichting Bultersmekke Assistancedogs.

Ambassadeurs

Stichting Bultersmekke Assistancedogs is een aantal ambassadeurs rijk. Ambassadeurs zijn gebruikers van een assistentiehond opgeleid door Bultersmekke Assistancedogs. Zij zetten zich in om de bekendheid te helpen vergroten met het programma van Bultersmekke Assistancedogs. Dat gaat via media-optredens, lezingen, workshops, gastlessen en demonstraties. Daarnaast ondersteunen zij acties ten behoeve van de bekostiging van de opleiding van assistentiehonden. Klik hier voor de Ambassadeurs.

Sponsors

Onze sponsors ondersteunen het werk van Stichting Bultersmekke Assistancedogs. Zij bieden belangeloos hun diensten aan of helpen bij de bekostiging van het opleiden van assistentiehonden die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Klik hier voor de Sponsors.

Elf nieuwe trotse geslaagden
13 September ontvingen Bultersmekke-cursisten uit handen van hun instructeur het diploma als bewijs van het behalen van de teamtest en daarmee van de certificering van hun assistentiehond. Figuurlijk en letterlijk een zonnige dag. Bijzonder waren de toespraken van cursisten en instructeurs. Het leek wel te zijn afgesproken. Vrijwel iedereen benadrukte het werken vanuit rust. Essentieel voor een effectieve samenwerking met je assistentiehond.

Méér dan 100.000 kilo doppen
Deze maand bereikte de Nationale Doppenactie een prachtige mijlpaal. De 100.000ste kilo plastic doppen werd bij de recyclaar aangeleverd voor de opleiding van assistentiehonden door Bultersmekke Assistancedogs. Per juli staat de teller op 108.504 kilo. In totaal is er bijna 20.000 euro bijeengebracht voor de opleiding van assistentiehonden.

Informatie- en intakedag 2 oktober volgeboekt
Op dinsdag 2 oktober vindt in Utrecht de ‘informatie- en intakedag’ plaats. De dag is inmiddels volgeboekt. Binnenkort volgt de datum van de volgende dag. Tijdens de informatie- en intakedag kunnen mensen die zelf een assistentiehond willen opleiden, persoonlijk kennismaken met Bultersmekke Assistancedogs. Daarnaast zijn er individuele intakegesprekken met Joop Mekke, Frijke Dijkstra en Erika Bulters.