Bultersmekke assistentiehonden films

Team filmpjes

Overige filmpjes

Mara en haar assistentiehond Bram RTV NH

TV opname 'NH Leeft' van RTV Noord Holland. Een training van Erika Bulters met Mara en Bram in de boekenwinkel.

Natasja en haar assistentiehond Isa

"Fysiotherapie samen met je hond" een eigen filmpje van Natasja en Isa.

Bestuurswissel Stichting Bultersmekke Assistancedogs
Op 21 maart nam Stichting Bultersmekke Assistancedogs afscheid van haar bestuursleden van het eerste uur. Van Yvonne Mol, Rob Klijn en Annelies Steenbrink. Zij hebben een stevige basis gelegd voor het werk van de Stichting: begeleiding en ondersteuning van cursisten die voor een assistentiehond niet in aanmerking komen voor een bijdrage van de zorgverzekeraar. Bijzonder bedankt voor jullie inspiratie, kameraadschap, inspanningen en mooie resultaten!

Autismegeleidehonden zeer belangrijk voor jongeren met autisme
Autismegeleidehonden hebben duidelijk een positieve invloed op het dagelijkse leven van jongeren met autisme. Deze conclusie trekken Marieke van Werven en Nathalie Vroom in hun studie ‘De effectiviteit van autismegeleidehonden’. Zij voerden onderzoek uit naar jongeren met een autisme spectrum stoornis (ASS) in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA en Canada. Het onderzoek telde 55 deelnemers. In Nederland namen onder meer cursisten van Bultersmekke Assistancedogs deel aan het onderzoek.

Record aantal mensen start programma teamcoaching
In 2017 zijn 49 mensen gestart met het programma teamcoaching. Niet eerder heeft Bultersmekke Assistancedogs zoveel nieuwe cursisten in een jaar kunnen verwelkomen. 'Wij zijn enorm verheugd dat steeds meer mensen met beperkingen hun eigen hond tot assistentiehond kunnen gaan opleiden', zegt Erika Bulters, algemeen directeur van Bultersmekke Assistancedogs. 'Tien jaar geleden zijn Joop Mekke en ik met veel ambitie gestart. Deze groei past goed bij ons motto ‘samen het mogelijke mogelijk maken’.'